Adam Carroll
(Foto: A1GP Press) Køreren fra Portadown har bestemt ikke haft den letteste vej mod toppen af motorsport. Briten har været igennem den normale skole - først i gokart og herefter blev talentet prøvet af i det rette element for en ung kører, Formel Ford. I 2002 gik det videre til Formel 3, hvor han deltog i Schorlarship-klassen af ældre Formel 3-racere. Den sejrede han suverænt i! Derfor var det også naturligt at han året efter skiftede til mesterskabs-klassen. Finanserne slog dog ikke til, og sæsonen blev for en stor del ødelagt af at han måtte skifte team flere gange. Og til sidst måtte han videre til den europæiske serie for at finde et rimeligt sæde. Han var atter tilbage i det britiske mesterskab i 2004 hvor han med 5 sejre fulgte mesteren Nelson Piquet Jr. helt til dørs. Døren til GP2 blev åbnet i sidste øjeblik, hvor han endte med at få sædet hos Super Nova - lige for næsen af japaneren Hayanari Shimoda. Sæsonen startede godt med en række stærke resultater, mens den sidste halvdel af sæsonen blev mindre markant. Alligevel havde han fået gjort et godt indtryk, og fik i 2005 en mulighed for at teste Hondas Formel 1-racer. I 2006 skifter han noget overraskende til det spanske Racing Engineering-team som hører til blandt de teams der ligger i midterfeltet. Det skal blive meget spændende at se om han kan være med fremme, men det bliver nok svært i forhold til en række af de øvrige teams der sidste år så stærkere ud end Racing Engineering. Adam Carrolls karriere
1993-1998 2000 Britisk Formel Ford vinterserie-mester 2001 Britisk Formel Ford, nr. 10 2002 Britisk Formel 3 Scholarship-mester 2003 Britisk Formel 3 (Alan Docking, Menu F3 Motorsport), nr. 10 F3 Euroseries (Opel Team KMS), nr. 17 2004 Britisk Formel 3 (P1 Motorsport), nr. 2 med 5 sejre 2005 GP2 (Super Nova), nr. 5 med 3 sejre 2006 GP2 (Racing Engineering), nr. 8 Formel 1-test med Honda Kørerinfo
Adam Carrolls karriere i billeder:
Klasser
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||