Danish Touringcar Challenge   28/08/03

BMWerne er de tungeste
TEI. Det er initialerne for Team Essex Invest, men for teamets hurtigste duo, Casper Elgaard, Århus, og John Nielsen, England, kunne de tre bogstaver også stå for Team Ekstra Indeni.

For de to BMW-kørere vil nemlig være dem, der er udstyret med mest succesballast, når syvende afdeling af Danish Touringcar Championship køres den 30. august på FDM Jyllands-Ringen. Ovenpå holdets 1-3 sejr i pre-finalen og 1-2 sejr i finalen ved Ring Djurslands Sommerløb tidligere på måneden er der nemlig kommet noget nær den maksimale ekstravægt i de to rød-hvide BMWer.

Som weekendens mest scorende kører på Ring Djursland er det Casper Elgaard, der skal køre med 45 ekstra kilo i sin BMW på lørdag. Til gengæld er det begrænset, hvor megen ekstra ballast, der skal i bilerne fra de værste rivaler, Peugeot Statoil Motorsport. Jason Watt, Herlev, og Jens Edman, Sverige, er således blevet begunstiget med henholdsvis 15 og 20 kilo, mens mandskabets bedstplacerede kører i mesterskabet, Jan Magnussen, England, ingen ballast får i bilen ovenpå sin katastrofale Djursland-weekend. Det betyder samtidig også, at syvende afdeling blot bliver det andet løb i år, hvor Big Mag starter unden succesballast.

Nedenstående ballastvægte gælder kun for syvende afdeling af Danish Touringcar Championship, som køres lørdag. Når dette løb er overstået, beregnes helt nye ballastvægte for ottende afdeling af Danish Touringcar Championship, som køres søndag.

Casper ElgaardÅrhusBMW 320i+45 kg
John NielsenEnglandBMW 320i+40 kg
Henrik LundgaardHedenstedToyota Corolla T-Sport+20 kg
Jens EdmanSverigePeugeot 307 GTI+20 kg
Jason WattHerlevPeugeot 307 GTI+15 kg

dtc-net.dk


Læs mere om:
  • 30/08/03 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge

  •  
    Reklamer

    Peugeot Roskilde


    Peugeot Holbæk