WTCC   24/02/13

ROAL Motorsport test på Vallelunga
ROAL Motorsport og Tom Coronel var torsdag og fredag på Vallelunga banen i Italien for at teste teamets BMW 320 TC.
Det skete under lidt blandede vejr- og baneforhold, men ikke værre end at det planlagte testprogram kunne fuldføres.

Tom Coronel og ROAL Motorsport var torsdag og fredag at finde på Vallelunga banens asfalt. Vejr- og baneforholdene variede idet der torsdag solrigt, mens der fredag var en del vind samt et let regnvejr om formiddagen. Fredag var asfalten dog tør det meste af dagen så man kunne fuldføre det planlagte testprogram.

Udover de forbedringer som teamet selv har fundet på bilen, så testede man også et nyt udstødningssystem fra BMW til WTCC bilerne. Et nyt udstødningssystem betyder også ændrede indstillinger i motorstyringen. Og det var især at man arbejdede med tingene. Teamejer Roberto Ravaglia var tilfreds med testen, men heller ikke mere. Man skal have flere data fra andre også for at se hvor man står med det ændrede udstødningssystem og iøvrigt andre reglementsændringer.

Tom Coronel var svært tilfreds med at sidde i bilen igen, og også med at man nåede det planlagte program. Han nævnte blandt andet at bilen føles meget ens i forhold til sidste sæson trods diverse ændringer. Han fremhæver dog et problem som teamet kæmpede med allerede i sidste sæson, nemlig bilens vægt. Og til denne sæson skal bilerne veje minimum 1150, hvilket betyder en lettere bil for BMW teamene. Problemet er bare for ROAL Motorsport at man har mere end almindelig svært ved at lette bilen så meget for vægt, at man kommer ned på minimumvægten. Men det arbejdes der forsat med.

Dons


Læs mere om:
  • Tom Coronel
  • ROAL Motorsport
  • Alle biler skal veje det samme i WTCC

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde