Sportscar Endurance Championship   19/10/08

Tredje plads til bil nr. 7
Finale på Padborg Park
Kørerne i Sportscar Endurance Championchip startede dagen i regn og blæst, som i øvrigt havde præget vejret det sidste døgn på Padborg Park.

Jesper Wulff makker med Mike Mathiesen i bil nr. 7 til finalen i Sportscar Endurance Championchip på Padborg Park, løbet var planlagt som et 2-timers løb med 2 obligatoriske pauser á 8 min.

Team Peugeot Køge Sport deltog med to biler i løbet, bil nr. 7 med Jesper Wulff / Mike Mathiesen og bil nr. 9 med Ronny Wechelberger / Robert Schünssen. Med top resultater kunne Team Peugeot Køge Sport sikre sig de to bedste pladser i serien.


(Foto: Harry Laursen)

Tidtagning
Kørerne i Sportscar Endurance Championchip kørte den kombinerede træning og tidtagning i regn, Jesper kørte første del af tidtagningen og på 8 omgang satte han hurtigste tid, men allerede én omgang efter kørte Ronny Wechelberger 1/10 sek. hurtigere. Da regne tog til blev det de hurtigste tider der blev sat, efter ca. 15 min. og 9 omgange kørte Jesper i pit, og Mike overtog bilen for at tage kampen med tiden op, mod slutningen blev banen hurtigere igen; men på grund af trafik og safety-car på banen lykkedes det ikke Mike at få en ren omgang.

Pit strategi afgørende for løb
Begge biler fra Team Peugeot Køge Sport fik en god start, med bil nr. 9 i front og med bil nr. 7 efter med Mike Mathiesen som pilot. Mike pressede på Ronny Wechselberger fra første omgang, og gik forbi Ronny i Big Mac svinget på 16 omgang. På 18 omgang kørte Ronny i pit for at tanke, 2 omgange senere kørte Mike i pit for at tanke, nu førte bil nr. 20 med Henrik Jansen / Lars Erik Nielsen. Efter tankning fortsatte Mike i bilen nu på en tredje plads, idet bil nr. 9 var mere end 1 minut hurtigere end bil nr. 7.

På omgang 33 kom der safety-car på banen og begge biler kørte i pit for at holde 3 min. ved tankanlægget og bil nr. 9 kørte videre over i reparationsområdet for at holde den første af de 8 minutters obligatoriske pauser, i bil nr. 9 var Mike hoppet ud og Jesper havde overtaget rattet, Jesper kørte fra tankanlægget og direkte ud på banen, men var uheldig at der allerede på første omgang igen blev en safety-car periode, hvorfor han igen kørte i pit for at holde den første af de 8 minutters obligatoriske pauser, samtidig kørte bil nr. 20 i pit blot 2 omgange foran bilerne fra Team Peugeot Køge Sport.

Bil nr. 7 med Jesper opholdt sig igen mere end 1 minut længere i pit området end beregnet, så da Jesper ved rattet kørte på banen igen var der kørt 58 minutter, og bil nr. 20 førte med to omgange ned til bil nr. 9 og bil nr. 7 yderligere 50 sek. efter, eller næste 3 omgang efter den førende.

På omgang 49 kom der igen safety-car på banen, Jesper i bil nr. 7 og Robert Schünssen i bil nr. 9 kørte i pit, for at holde den anden af de 8 minutters obligatoriske pauser. Bil nr. 20 kørte også i pit, først til tankanlægget for at holde 3 min. og videre over i reparationsområdet for at holde 8 minutter, som de også havde gjort ved deres første pit stop, derved sparede de ind og udkørsel til pit’en, og var dermed de mest effektive under de obligatoriske pit stop.

Efter denne sidste pit stop runde for alle tre biler var gennemført, kørte bil nr. 20 på banen som førende, med 26 sek. ned til bil nr. 9 og yderligere én omgang ned til bil nr. 7.

Efter 60 omgange overhalede bil nr. 9 med Robert Schünssen bil nr. 20 og var i front, stadig med Jesper efter på en tredje plads, disse placeringer forblev uændret til mål.

Til sidst et par ord fra Jesper: 'Tak for den tillid og opbakning Team Peugeot Køge Sport har støttet mig med hele året, og ikke mindst TAK til Mike Mathiesen der tog initiativ til et rigtigt fint kører sammen arbejde'.

'Jeg vil også gerne sige tak til alle der har støttet mig gennem Fanklub: Jesper Wulff '.

Harry Laursen


Læs mere om:
  • Jesper Wulff Laursen
  • Mike Mathiesen
  • Team Peugeot Køge Sport
  • Padborg Park
  • 05/10/08 - Padborg Park - 207 Spider Cup DK

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde