24H Series   06/09/07

Team Buddha Motorsport
- Er klar til Silverstone Britcar 24Hr
De tre danske eventyrere er klar til deres første løb, her i weekenden 7-10. september, med deres Aston Martin V8 Vantage N24. Her er lidt beskrivelser af bilen samt billeder taget under opbygningen af raceren.

Teamet Buddha Motorsport:
Kørerbesætningen til løbet på Silverstone kommer til at bestå af tre danske kørere samt en engelsk.
Jacob Thomsen, Henrik Møller Sørensen og Jan Kalmar skal her dele bilen med Chris Porritt.


En hel bil skal det nok blive til i sidste ende.
(Foto: Buddha Motorsport)

Bilen:
Aston Martin V8 Vantage N24

Racerversion bygget af Aston Martin på baggrund af den bil de har kørt Nurburgring 24H med de sidste 2 år.

Buddha er nummer 1, altså den bil der stod på Birmingham messen og den der har været i BBC topgear og Evo magazine ++++

Bilen vandt historiens første GT4 løb på Silverstone og det med en dansk ex-formel 1 kører.

425-430 Hk til 1275 kg i Silverstone trim.


(Foto: Buddha Motorsport)

Bilen er efterfølgende blevet ændret på en masse punkter.

Aerodynamik

  • Hæk spoiler
  • Frontsplitter ( ikke på foto )
  • Bag diffusor ( ikke på foto )
  • Udskæringer i frontklap
  • Vinkling af køler
  • Afdækning af vognbund

Vægt

  • Afmontering af bagklap åbnings mekanisme ( 15 Kg )
  • Afmontering af blæsere 10 Kg
  • Bremser 4 kg
  • Afmontering af diverse unødvendige motordele og afdækninger 10 kg
  • Udstødnings system 10 kg
  • Nye motorophæng ( 4 kg og mere holdbare )

Præstationer

  • 15 Hk extra
  • Større bremser
  • 120 liter tank i stedet for 100
  • 4 vejs justerbar Sachs prototype støddæmpere

Komfort

  • Radio anlæg
  • Data logging system
  • Kører afkøling

Og ca. 60 andre små punkter …

Bilen er på Aston Martin hvor Chris Porritt leder arbejdet med at ombygge bilen. Ligeså vil det være Aston Martin Teamet der kommer til at stå for alt arbejde på bilen under løbet. I Tyskland har vi fået Sachs og Galladé Technologiezentrum som samarbejdspartnere. De har bygget vinderbilen til 24H løbene på Nürburgring

Hvis alt forløber fint vil det ligeledes være Aston Martin der udvikler og servicerer bilen i fremtiden.

På ønskeseddelen står:

  • Nye bærearme ( prototyperne er klar men vi skal teste dem inden vi kører løb med dem )
  • Seq. Gearkasse
  • Motor opgradering til omkring 500 HK
  • Ny farve .. Forslag modtages gerne
  • Helt nyt bremsesystem
  • Slankekur ( ca. 50 kg ekstra )

Henrik Bess


Læs mere om:
  • Henrik Møller Sørensen
  • Jan Kalmar
  • Buddha Motorsport
  • Silverstone

  •  
    Reklamer

    Peugeot Roskilde


    Peugeot Holbæk