Danish Touringcar Challenge   22/03/07

Bosch satser på motorsport
Bosch i Danmark indleder i 2007 et helt nyt samarbejde inden for sportens verden. Valget er faldet på to topnavne i DTC – Jan Magnussen, Team Den Blå Avis og Martin Jensen, Hartmann Honda Racing.

Bosch har i mange år siddet tungt på international motorsport, særligt i Europa. Og nu er turen så kommet til Danmark. I følge adm.dir. Wolfgang Dubois er motorsport en helt oplagt platform for Bosch at markedsføre sig på.

”Motorsporten er med til at skabe vores produkter! Gennem sporten tester og afprøver vi nye ting, før vi udvikler produkter til serieproducerede biler. Sikkerhedssystemer som vores blokeringsfri bremser er blot et eksempel på dette. Sikkerhed, miljø og brændstoføkonomi er nøgleordene for Bosch.”

Men udover. Bosch Autodivisionen kommer også Power Tools, Blaupunkt, Bosch Security Systems og Termoteknik til at nyde godt af samarbejdet med de to professionelle racerkørere, for hvem kun det bedste grej er godt nok - og udvikling er et nøgleord.


Jan Magnussen og Martin Jensen sammen med Bosch’s adm. dir. Wolfgang Dubois.
(Foto: Riis Photography)

”Jan Magnussen og Martin Jensen, to af Danmarks bedste racerkørere, er meget seriøse og arbejder begge professionelt og målrettet med deres karriere. Det er samtidigt to meget sympatiske unge mennesker, der forstår hvad kvalitet, udvikling og udadvendt branding er. Kvalitet og udvikling er netop det, Bosch er kendt for. De to understøtter på flotteste vis hele koncernens udtryk”, siger Marianne Hjæresen, der er ansvarlig for al koordinering af kommunikation hos Bosch.

Men Marianne Hjæresen lægger heller ikke skjul på, at manager Dorte Riis Madsen har været en afgørende brik for at træffe beslutningen.

”Dorte Riis Madsen er dybt professionel i sit arbejde. Hun holder, hvad hun lover. Hun udstråler tillid, og ikke mindst brænder hun for sagen. Samtidig sørger Dorte for, at vi bliver holdt til ilden for at udnytte vort sponsorat mest muligt. Når man indgår en sponsorkontrakt, sker der desværre ofte det, at der ikke er tid og ressourcer til at udnytte de muligheder, sponsoratet giver. Og det skal Dorte Riis Madsen hjælpe Bosch med.”

Jan Magnussen og Martin Jensen er vildt begejstrede for den ny aftale:
”Det er fantastisk, at Bosch har valgt Jan og jeg som deres ansigter udadtil. Jeg er ganske enkelt stolt over at være kommet på så professionelt et hold. Det er en fornøjelse at arbejde sammen med mennesker, der stiller store krav, som ved, hvad de har med at gøre, og som er totalt kompromisløse med alt, hvad de arbejder med”, siger en glad Martin Jensen.

Og Jan Magnussen supplerer: ” Bosch er motorsport! Det er en virksomhed, som alle racerkørere drømmer om at samarbejde med, fordi den signalerer noget ultimativt. I min verden er en 95% indsats ikke godt nok. Sådan er det også hos Bosch. Og så har jeg fået et super godt indtryk af de folk fra de forskellige afdelinger, jeg kommer til at arbejde sammen med fremover. Jeg lover, jeg nok skal køre en masse sejre hjem i 2007 og leve op til den tillid, Bosch har vist mig, også selvom det betyder, at Martin skal have baghjul,” griner Jan Magnussen.

Bosch markerer for alvor sin entre i dansk motorsport med ”Bosch Car Service Åbningsløbet” på Jyllands-Ringen 6. maj.


Læs mere om:
  • Jan Magnussen
  • Martin Jensen
  • Hartmann Racing
  • Team Den Blå Avis

  •  
    Reklamer

    Peugeot Holbæk


    Peugeot Roskilde